Sogrape - Vila Regia 2004

Bu cuma okuldan çıkıp süpermarkete uğradığımda şarap reyonunda kararlı bir şekilde Portekiz şaraplarının yer aldığı rafa doğru yöneldim. Geçen Nisan ayında Porto'da içtiğim kırmızı şarapların tadı halen damağımdaydı.


Açıkçası talan edilmiş olan raf bana İspanyol ya da İtalyan şaraplarında olduğu kadar fazla bir seçenek sunmamıştı. Ben de sadece üç şişe kalmış olan Vila Regia Red 2004'ü kapıp abur cuburlara doğru yöneldim. Elbette şarabı evirip çevirerek hangi yöreden geldiğine bakmak istedim. Bir de ne göreyim: 2000 yıldır şarap üretiminin gerçekleştiği ve Porto'yu da içine alan nehrin adının da verildiği Douro bölgesi şarabıymış.

Bu hafta şarabımı açıkcası çok lezzetli ve özel yemeklere eşlik ederek tüketmedim. Haftasonunu bol yeşillik oranlı akşam yemeklerini tercih ederek geçirdim. Ancak orgazmik bir Pirene peyniri eşlik etti.

Şarabımızı tanıtacak olursak Portekiz'in en büyük şaraphanesi Sogrape'nin bir markası olan Vila Regia 2004 kırmızı şarabı orta yoğunlukta kırmızı renge ve içinde hafif reçine ile baharat tadı bulunan (biber ve tarçın) kırmızı meyve aromalarına (ahududu ve çilek) sahip. İçim sırasında ağızda yumuşak bir tad bıraktı ve bu şarabı benim için eğlenceli kıldı.

Üreticinin önerisi Vila Regia 2004'ü kırmızı ya da tavuk eti, makarna ve aromalı peynirler ile tüketilmesi yönünde. Şarap direkt şişeden servis edilebilir karafa gereksinim yoktur ve ideal servis derecesi 14-16º C arasıdır.

Vila Regia 2004'ü oluşturan üzüm türleri Douro vadisinden Touriga Nacional, Touriga Franca, Tinta Roriz and Tinta Barroca'dır. Şaraplar kışı Douro'da geçirdikten sonra aromolanmaya başlarlar ve şişelenmeden önce son testler yapılır. Şarabın teknik detaylarını merak edenler için:
Alkol: 13,35%
Toplam Asit: 5,1 g/l (tartarik asit)
Şeker: 2,3 g/l
pH: 3,57

0 yorum:

Google Reader ya da Anasayfanıza ekleyin Bloglines takip XML Add to Technorati Favorites Subscribe in NewsGator Online